SUTEP: 1° DE AGOSTO: ASAMBLEA NACIONAL DE DELEGADOS
'SUTEP LA LIBERTAD 31 DE JULIO: ASAMBLEA DE DELEGADOS DEL SUTEP LA LIBERTAD '
SUTEP PROV. TRUJILLO: Rv: National Association For Gifted Children (NAGC) ; Differentiation misses the mark for Gifted Students
¡UNIDAD PARA LUCHAR,UNIDAD PARA VENCER!

viernes, 16 de junio de 2017

Rv: National Association For Gifted Children (NAGC) ; Differentiation misses the mark for Gifted Students

Lima 15 de Junio de 2017


Señores Decanos Regionales del Colegio de Profesores del Perú.
Señores Directores, Profesores, Estudiantes, Padres de Familia de las Instituciones Educativas del Perú.

Tengo el agrado de dirigirme a todos ustedes, para hacerles llegar mis atentos y cordiales saludos, demos gracias a Dios, al mismo tiempo para desearles que pasen un alegre ¡FIN DE SEMANA EN EL PERÚ Y EL MUNDO! ¡FELIZ DÍA DEL PADRE! en la grata compañía de sus seres querido y por que les deseo esto porque los seres mas queridos están en la Familia, el Hogar el dulce Hogar, de la cual soy un paladín, un defensor de una familia unida de donde provengo desde mis ancestros en la Bella Punta de Bombón mi tierra hermosa que me vio nacer, el amor de la Familia nos da seguridad desde la niñez y perdura toda la vida.

Es mi deseo acompañarlos y compartir las experiencias de la  Asociación Nacional para niños Dotados (NAGC) - USA que es similar a nuestra Asociación Nacional para el Desarrollo de la Inteligencia la Creatividad y el Talento (ANDESICREAT-PERÚ), en esta oportunidad me envían el Boletín en Ingles (por ser asociado)  pero para una mejor lectura se los he traducido al Castellano (leer en la parte inferior en Castellano y en Ingles), de la lectura podrán extraer algunas enseñanzas para vuestro conocimiento.

"Los niños Dotados son aquellos que demuestran un nivel sobresaliente de aptitud, definida como una excepcional capacidad de razonar y aprender, también pueden de forma asíncrona, sus mentes son a menudo por delante de su crecimiento físico, y las funciones cognitivas y socio emocionales específicos pueden desarrollar  de manera desigual, algunos niños Dotados con aptitudes
excepcionales pueden no mostrar niveles excepcionales de rendimiento debido a circunstancias ambientales, tales como oportunidades limitadas para aprender como resultado de la pobreza, la discriminación, o barreras culturales, debido a discapacidades físicas o de aprendizaje; debido a problemas de motivación o emocionales, esta dicotomía   entre el potencial de rendimiento, demostrado tiene implicaciones para la Escuela, ya que el diseño de programas  y servicios para estudiantes Dotados es igual para todos, razón por la que se desperdician o pasan por desapercibido su Dotación y Talento.

Les comparto mi alegría porque hoy 15 de Junio he recibido mi primer regalo por el DÍA DEL PADRE, un Libro titulado "LA MEMORIA EN EL APRENDIZAJE" (230 paginas) Estrategias de enseñanza para activar la memoria, - Contextos sociales y culturales del aprendizaje, - El sistema de memoria en el aprendizaje académico, - Aplicación práctica en el Aula. Este libro me lo envían desde Bogota -Colombia mi querido Cuñado Mario Solórzano Solórzano, muchísimas gracias, ya lo estoy leyendo,es muy interesante.

Estimados amigos les recuerdo que es muy importante aprender y practicar el Idioma Ingles porque es el Idioma Universal.
Otra razón es que todos los Congresos Académicos, Internacionales o Mundiales se realizan en Ingles, los Libros están en Ingles.
Por favor reenviar a todos los Profesores, familiares y amigos de las redes sociales.
Me despido con un fuerte abrazo por el día del Padre de tu colega y amigo.
Manuel Rodríguez Rodríguez
Presidente de la Asociación Nacional para el Desarrollo de la Inteligencia la Creatividad y el Talento (ANDESICREAT-PERÚ)


 




 
06 de Junio de 2017

Estimado Manuel Rodríguez.

Inicio | Acerca de | Membresía | Redes | Padres | Recursos Suscribirse | Archivo | Anunciar


 LAS NOTICIAS MÁS IMPORTANTES

¿Cómo Trump Stack hasta Obama, Bush en K-12? Compartir en FacebookTwitterShare en LinkedinE-mail artículo
Semana de Educación
¿Ha estado esperando a que el presidente Donald Trump trabaje con el Congreso controlado por los republicanos y empiece con una gran iniciativa educativa de los grados K-12? Si es así, puede ser que esté un poco antsy. ¿Pero es eso inusual durante los primeros 100 días o así de una administración presidencial? LEE MAS




¿Por qué los niños autistas dotados vuelan bajo el radar? Compartir en FacebookTwitterShare en LinkedinE-mail artículo
Paste Magazine
Desde que mi hija de 9 años fue diagnosticada como autista de alto funcionamiento en noviembre de 2016, me he dado cuenta de que ella no es la única niña con autismo que voló bajo el radar, camuflado, al parecer, detrás de su intelecto. Dijo su primera palabra a los tres meses, hablaba en frases completas a los 10 meses y podía leer en silencio a los 15 meses. LEE MAS

Por qué la diferenciación pierde la marca de los estudiantes dotados Compartir en FacebookTwitterShare en LinkedinE-mail artículo
Semana de Educación
Lisa Westman escribe: La semana pasada escribí "Diferenciación: alcanzable o en alguna parte sobre el arco iris" que dirige algunas objeciones comunes relacionadas con la instrucción diferenciada. Uno de estos argumentos es que muchos educadores y defensores de la educación de dotados creen que las necesidades de los estudiantes superdotados no se están cumpliendo en el aula "regular" a través de la diferenciación. LEE MAS


 CONTENIDO PATROCINADO
Promovido por Fielding Graduate University
Obtenga un título de doctorado multidisciplinario que incluya salud mental, educación, terapia ocupacional y del habla.
Concéntrese en enseñar habilidades para entender el desarrollo típico y atípico del niño y la familia.
Aprenda acerca de las relaciones entre padres e hijos en contextos interculturales.
Avanzar en su carrera con un doctorado en Desarrollo Infantil y Preescolar.
Discutir temas de vanguardia en áreas relacionadas con el desarrollo del niño y la familia.
 

Cómo se volvió América contra Smart Kids Compartir en FacebookTwitterShare en LinkedinE-mail artículo
El conservador americano
La mayoría de los niños de alto índice de inteligencia no ganan medallas de campo o se convierten en multimillonarios empresarios de tecnología. Incluso los logros más banales a menudo eluden a los niños precoz intelectualmente cuando se convierten en adultos. Pero entre los que hacen contribuciones intelectuales profundas al mundo, varias décadas de investigación sugieren que su potencial se puede discernir en la infancia. LEE MAS

¿Cómo afecta la carrera a la educación matemática de un estudiante? Compartir en FacebookTwitterShare en LinkedinE-mail artículo
El Atlántico
Kassie Benjamin-Ficken, profesora en Minneapolis, descubrió su amor por las matemáticas en la escuela primaria. Uno de sus primeros recuerdos es pedirle a su madre que venga a la escuela para que sus maestros puedan compartir cómo se destacó en la clase de matemáticas. Mientras ganaba puntajes promedio en lectura, ella estaba constantemente por encima del promedio de matemáticas - lo que la inculcó con un sentido de logro. LEE MAS


. PRODUCTO SHOWCASE
Centro Robinson para Estudiantes Jóvenes
Desafiando a los estudiantes de K-12 en una comunidad intelectual a través de programas de ingreso temprano y extensión:
Escuela de Transición
Academia UW
Enriquecimiento de sábado
Programas de verano
Cursos online
Desarrollo profesional
206-543-4160 rcys@uw.edu
Para obtener más información, visite nuestro sitio web

El facilitador dotado y talentoso de Arkansas obtiene el premio más alto Share on FacebookTwitterShare en LinkedinE-mail article
Edición de Tri-Lagos
El aprendizaje nunca ha cesado para la profesora Jessica Brown. La experta talentosa y talentosa dijo que le encanta aprender y siempre busca descubrir cosas nuevas. Brown, el facilitador de GT para los campus del East End del Distrito Escolar de Sheridan, recibió uno de los cuatro premios presentados en la 38 ª conferencia anual de Arkansas para Educación para Dotados y Talentosos. LEE MAS

La progresión de Virtuoso desde SF Opera hasta el aula de la escuela media Compartir en FacebookTwitterShare en LinkedinE-mail artículo
San Francisco Chronicle
Tim Wilson sube a la pequeña plataforma de escenario, levanta su bastón y pide a los 100 o más estudiantes sentados antes que él se establezcan. La música, les dice, está pintada sobre un lienzo de silencio, una metáfora encantadora que no tiene efecto. El ensayo de octubre para el primer concierto de la banda de la escuela media del año no va bien. LEE MAS

. PUNTUACIÓN DEL PATROCINADOR
 
 
 

Con NYC se espera que revele el plan de diversidad escolar, los defensores quieren que el público tenga una opinión Compartir en FacebookTwitterShare en LinkedinE-mail artículo
Chalkbeat Nueva York
Hace ocho meses, el alcalde Bill de Blasio visitó uno de los distritos escolares más segregados de la ciudad de Nueva York y prometió un plan para resolver la sorprendente falta de diversidad en las aulas de la ciudad. Esa "visión más grande", como lo llamó Blasio, se espera que sea revelada en junio. Sin embargo, muchos de los que han estado haciendo presión para para lograrlo están convencidos en el éxito.



EL BOLETÍN EN INGLES


----- Mensaje reenviado -----
De: NAGC NewsSource <nagc@multibriefs.com>
Para: Manuel Rodríguez Rodríguez <marrodd@yahoo.com >
Enviado: Miércoles, 06 de Junio -2017                                                                                                                                                                                                 Asunto: misses the mark for gifted students

This message was sent to marrodd@yahoo.com

April 26, 2017      
Home  |   About  |   Membership  |   Networks  |   Parents  |   Resources Subscribe  |   Archive  |   Advertise
 


   TOP NEWS


How Does Trump Stack Up to Obama, Bush on K-12? Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
Education Week
Have you been waiting for President Donald Trump to work with the Republican-controlled Congress and get rolling on a big K-12 education initiative? If so, you might be getting a little bit antsy. But is that unusual during the first 100 days or so of a presidential administration?  READ MORE



Why Do Gifted Autistic Children Fly Under the Radar? Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
Paste Magazine
Since my 9-year-old daughter was diagnosed as high-functioning autistic in November 2016, I've come to realize that she is not the only child who's autism flew under the radar, camouflaged, it seems, behind her intellect. She said her first word at three months, was speaking in full sentences by 10 months and could read silently at 15 months.  READ MORE

Why Differentiation Misses the Mark for Gifted Students Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
Education Week
Lisa Westman writes: Last week I wrote "Differentiation: Attainable or Somewhere Over The Rainbow" which addresses some common objections related to differentiated instruction. One of these arguments being that many educators and gifted education advocates believe the needs of gifted students are not being met in the "regular" classroom through differentiation.  READ MORE


  SPONSORED CONTENT

Promoted by Fielding Graduate University
     


    How America Turned Against Smart Kids Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
    The American Conservative
    Most high-IQ children do not win Fields Medals or become billionaire tech entrepreneurs. Even the most banal achievements often elude intellectually precocious children when they become adults. But among those who do make profound intellectual contributions to the world, several decades of research suggest that their potential can be discerned in childhood.  READ MORE

    How Does Race Affect a Student's Math Education? Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
    The Atlantic
    Kassie Benjamin-Ficken, a teacher in Minneapolis, discovered her love of math in elementary school. One of her earliest memories is begging her mother to come to school so her teachers could share how she excelled in math class. While earning average scores in reading, she was consistently above average for math — which instilled her with a sense of accomplishment.  READ MORE


    . PRODUCT SHOWCASE
    Robinson Center for Young Scholars
    Challenging K-12 students in an intellectual community through early entrance and outreach programs:
    • Transition School
    • UW Academy
    • Saturday Enrichment
    • Summer Programs
    • Online Courses
    • Professional Development
    206-543-4160 rcys@uw.edu
    For more information, visit our website

    Arkansas Gifted and Talented Facilitator Earns Top Award Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
    Tri-Lakes Edition
    Learning has never stopped for teacher Jessica Brown. The gifted and talented expert said she loves learning and always seeks to discover new things. Brown, the GT facilitator for the Sheridan School District's East End campuses, received one of four awards presented at the 38th annual conference of Arkansas for Gifted and Talented Education.  READ MORE

    Virtuoso's Progression From SF Opera to Middle-School Classroom Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
    San Francisco Chronicle
    Tim Wilson steps onto the small stage platform, raises his baton and asks the 100 or so students seated before him to settle down. Music, he tells them, is painted on a canvas of silence — a lovely metaphor that has no effect. The October dress rehearsal for the middle school band's first concert of the year is not going well.  READ MORE

    . SPONSOR SPOTLIGHT
     

    With NYC Expected to Unveil School Diversity Plan, Advocates Want the Public to Have a Say Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
    Chalkbeat New York
    Eight months ago, Mayor Bill de Blasio visited one of New York City's most segregated school districts and promised a plan was in the works to address the striking lack of diversity in the city's classrooms. That "bigger vision," as de Blasio called it, is expected to be unveiled by June. But many who have been lobbying to desegregate schools say the process of crafting that vision has been far too private.  READ MORE


     GIFTED AND TALENTED RESOURCES DIRECTORY


    Retooling Libraries with Makerspaces Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
    By Brian Stack
    Nearly three years ago, in an article for MultiBriefs Education, I talked about the need to transform libraries for the 21st century. I discussed how schools could reinvent their libraries using a model known as a "learning commons," which integrates the functions of a library, labs, lounges and seminar areas into a single community gathering space. Over the last few years, the concept of a makerspace has also risen in classrooms and schools from coast to coast.  READ MORE


      SPONSORED CONTENT

    Promoted by
       


      Math Teachers Need Better Professional Development Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
      EdSurge
      Tim Hudson writes: When I was serving 18,000 students as the K-12 Math Curriculum Coordinator for the Parkway School District in suburban St. Louis, I wore many hats — arguably too many for any one person. One of the most difficult challenges I faced was supporting our 400 K-8 math teachers with substantive professional learning.  READ MORE

      How Parents Widen — or Shrink — Achievement Gaps Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
      Education Week
      Five years ago, Mary Muñoz thought she knew what it meant to be involved in her son's education. She brought Christian, then in 1st grade, to school every morning, made sure he did homework every afternoon, and read with him every night. Muñoz went to parent-teacher conferences, but didn't get involved in parent-teacher organizations or school committees.  READ MORE

      . PRODUCT SHOWCASE
      Have an A Summer Experience
      • Programs designed to foster an appreciation for critical thinking and other fundamentals of academic achievement
      • A Summer Middle School allows students to create innovative solutions to contemporary problems
      • Older students can prepare for high school and beyond with A High School and Pre-College
      • These programs have a strong track record, with more than 90% of past attendee families saying they would recommend the program to others!
      • Click here to save up to 15%

      School District Destination: Deeper Learning Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
      District Administration Magazine
      Educators have offered instruction that goes beyond the rote for many years, but the concept of deeper learning has recently grown in scope as higher education and the economy demand a more complex blend of intellectual and social skills. Today's deeper learning proponents urge schools to focus on six competencies.  READ MORE


        Center for Talent Development Summer Program

      Challenging and engaging courses inspire students PreK-grade 12 to delve deep into a subject of intrigue and connect with peers. Residential or commuter, Northwestern University.
      MORE
       

      A Theory to Better Understand Diversity, and Who Really Benefits Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
      National Public Radio
      Last week, Secretary of Education Betsy DeVos appointed Candice Jackson as the acting assistant secretary of the Office for Civil Rights. Jackson will oversee a staff of hundreds charged with responding to thousands of civil rights complaints every year, including some from students who feel discriminated against based on race, color, national origin, sex, ability and age.  READ MORE

      . SPONSOR SPOTLIGHT
       

      What Does the Proposed Federal Budget Mean for Ed Tech in K-12? Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
      EdTech Magazine
      Between K–12 and higher education, President Donald Trump's 2018 federal budget proposal aims to cut $13 billion in spending. But what does that mean for ed tech? While this "skinny budget" proposal, which was released last month, is not the complete plan for 2018, some experts have already indicated that these proposed cuts — as well as the $1.3 billion boost to charter schools — will affect education technology use in K–12 districts.  READ MORE


        GiftedandTalented.com: Unleash Your Child's Genius
      Through groundbreaking learning technology developed with decades of artificial intelligence research by Stanford University, our online K-12 programs help gifted students reach their full potential.
       

      Building Choice into Your Students' Reading Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
      Edutopia
      Susan Barber writes: As more and more teachers are building choice reading time into their daily classroom schedules, making a variety of books available to a diverse group of students can be challenging. Inspired and challenged by several teachers to incorporate daily independent reading into class, I have set aside 15 minutes in each 90 minutes block for independent choice reading.  READ MORE


        SAVE JAVITS FUNDING!

      Please call your Senators, 202-224-3121, to ask them to co-sign the Grassley-Casey letter for "a continued commitment to funding the Jacob Javits Gifted and Talented Students Education Act in the Fiscal Year 2018 Departments of Labor, Health and Human Services, and Education Appropriations Bill." TAKE ACTION TODAY
       

      How Kids Learn Better by Taking Frequent Breaks Throughout the Day Share on FacebookTwitterShare on LinkedinE-mail article
      MindShift
      Like a zombie, Sami, one of my fifth graders, lumbered over to me and hissed, "I think I'm going to explode! I'm not used to this schedule." And I believed him. An angry red rash was starting to form on his forehead. Yikes, I thought, what a way to begin my first year of teaching in Finland. It was only the third day of school, and I was already pushing a student to the breaking point.  READ MORE


        TRENDING ARTICLES

      Missed last week's issue? See which articles your colleagues read most.
      Don't be left behind. Click here to see what else you missed.




      NAGC NewsSource

      Connect with NAGC

      Recent Issues | Subscribe | Unsubscribe | Advertise | Web Version 


      Colby Horton, Vice President of Publishing, 469-420-2601 | Download media kit
      Cait Harrison, Senior Content Editor, 469-420-2657 | Contribute news

      National Association for Gifted Children
      1331 H Street, NW, Suite 1001 | Washington, DC 20005 | 202-785-4268 | Contact Us 

      Cathleen Healy, Senior Director, Strategic Initiatives & Development, 202-621-5774  

      Learn how to add us to your safe sender list so our emails get to your inbox.






      7701 Las Colinas Ridge, Ste. 800, Irving, TX 75063



















      24 DE JULIO: V ASAMBLEA NAC. DE DELEGADOS DEL SUTEP(LIMA)
      Hide Box